Retourneren & klachten

Ik heb een klacht. Wat nu?

Wij doen onze uiterste best om de beste en leukste producten voor jou in te kopen en de ervaring met ons naar wens te laten verlopen. Wist je dat we ruim 20 jaar ervaring hebben in feestdecoratie? Hierdoor kunnen we jou de leukste producten leveren tegen de beste prijzen? Helaas komt het wel eens voor dat de producten of service niet zo zijn zoals je had verwacht. Uiteraard gaan we dit oplossen voor je.

Je kunt ons een e-mail sturen via info@ballonnenconcurrent.nl. Wanneer het een klacht betreft over een product dan vragen wij altijd om het bestelnummer en een foto mee te sturen zodat we de klacht direct in behandeling kunnen nemen.

Wij nemen klachten serieus en je kunt binnen 24 uur (op werkdagen) een inhoudelijke reactie van ons verwachten. We gaan dan op zoek naar een passende oplossing en zijn pas tevreden wanneer jij dat ook bent.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Heb ik garantie op mijn bestelde product?
Ja zeker, op alle geleverde producten is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je er, in alle redelijkheid, van mag verwachten. Is dit niet het geval dan zullen wij, De Ballonnenconcurrent, zorgen voor herstel of vervanging van het product.

Wanneer er geen verdere oplossing is zullen wij het aankoopbedrag restitueren. Aan het bovenstaande recht is geen termijn gekoppeld aangezien het ene product langer mee gaat dan het andere en van het ene product wordt ook weer meer verwacht dan van het andere.

Retourneren

Wanneer een product niet aan je verwachting voldoet is het uiteraard mogelijk deze retourneren. 

Dit met uitzondering van de volgende producten:

✓ Gepersonaliseerde producten
✓ Op maat gemaakte producten

Retour termijn

Je hebt 14 dagen na ontvangst van je producten de tijd om je pakket te retourneren. Mocht je meerdere producten in één keer besteld hebben, dan begint de termijn te lopen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen.

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na het kenbaar maken van je herroeping heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

Meer informatie over het herroepingsrecht kun je vinden op de pagina met Algemene Voorwaarden.

Gezien de aard van de producten zijn retourzendingen zijn voor rekening van de consument. U heeft dan ook de volledige vrijheid in keuze middels welke pakketdienst uw aankoop retour stuurt. Uiteraard mag je de retourzending ook zelf bij ons langs brengen in ons magazijn in Eindhoven op bovenstaand adres, dit kost niets. 

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij behouden het recht om bij geretourneerde producten slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren, wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is.

Waar moet mijn retourzending aan voldoen?
✓ Bij voorkeur verpakken in de oorspronkelijke verpakking, of een alternatieve verpakking waarin de producten niet kunnen beschadigen. 
✓ Een ingevuld retourformulier mee sturen.
✓ Indien er schade is ontstaan aan het product dan ben je als klant verantwoordelijk voor de waardevermindering. Twijfel je over de retour mogelijkheden dan kun je contact met ons opnemen om dit te bespreken.
✓ Bij voorkeur het product in volledigheid te worden toegestuurd.
✓ Bij voorkeur niet op de verpakking te schrijven.

Twijfel je aan een retourzending neem dan altijd eerst contact met ons op.

Wat als het bezorgde artikel kapot is?
Ons advies is om het artikel direct bij ontvangst te controleren op mankementen. Wanneer blijkt dat het artikel beschadigd is, neem dan zo snel mogelijk contact op met info@ballonnenconcurrent.nl

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
HERROEPINGS FORMULIER

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

RETOURFORMULIER

RETOURADRES

Ballonnenconcurrent.nl
T.a.v. Afdeling retouren
van Dijklaan 13c
5581WG Waalre
Nederland

Vragen? Neem dan contact met ons op!